Felicia 1,3 Mpi a výměna termostatuPřed nějakou dobou jsem potřeboval vyměnit termostat u mého "zimního" auta -Feldy. Koupil jsem nový, jsou k dostání všude možně, a hladce vyměnil. JENŽE, ujel jsem po výměně jen pár km a auto začalo vařit. Nechal jsem ho ochladnout, opatrně odtlakoval a zkusil vytáhnout čidlo teploty - ejhle, vyvalila se pára a byla tam vzduchová bublina. Vynadal jsem si do blbců, že jsem to špatně odvzdušnil, i když při nalévání voda z otvoru čidla vytékala, vrátil jsem čidlo na místo a popojel - vařilo to zas, znova velká bublina. Chvíli jsem s tím laškoval, až mi došlo, že starý termostat měl v sobě malou dírku a tenhle nový ji nemá. Takže pro všechny zoufalce, kterým to podobně zlobí po podomácku vyměněném termostatu - v plechu termostatu musí být malá dírka, v mém případě stačil 2mm vrták. Chvilka vrtání toho plechu kousek od těsnění, a bylo vyřešeno. Bez té dírky totiž nemůže bublina přes uzavřený termostat projít " na druhou stranu", kde by vyběhla do zásobní nádržky, tam neškodí. Po úpravě je samozřejmě potřeba termostat namontovat tak, aby dírka byla v nejvyšším bodě... Takže malá dírka, ale velké problémy... |